Handelsbetingelser STARK webshop

Omfang

Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i STARK Webshop. 

Ved salg til privatpersoner i STARK webshop gælder nærværende handelsbetingelser.  

Ved salg til erhvervsdrivende i STARK webshop gælder de Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer (DB12). Nærværende handelsbetingelser finder således ikke anvendelse på salg til erhvervsdrivende medmindre andet specifikt er angivet. 

Levering i Danmark

Der kan i STARK webshop alene handles til levering i Danmark, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan ske efter særskilt aftale.

Den konkrete leveringstid vil fremgå i forbindelse med bestillingen og inden betaling gennemføres. 

Levering næste hverdag gælder når bestilling sker inden kl. 17.00 på en hverdag.

Priser for varer

Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen er angivet inklusive moms, men eksklusive fragt og gebyrer. Det er varens pris på købstidspunktet, som du skal betale. Priserne på varerne i STARK Webshop følger priserne i STARKs byggemarkeder, dog kan der forekomme prisforskelle i forbindelse med kampagner, kø-tilbud, restmarked etc.

Forsendelse/transport

STARK Webshop bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage. Bemærk at din ordre kan blive leveret af flere fragtfirmaer, alt afhængig af hvilke varer du har bestilt. Har du brug for at vide hvilket fragtfirma vi anvender, kan du kontakte vores kundeservice.

Stykgods-/pallegods-leveringer  adviseres på en SMS, telefonopkald eller e-mail fra transportøren inden levering. Stykgods-/pallegods-leveringer sker til fortovskant. Du skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen.

Varer mærket "Frit leveret/fragfrit" eller lignende leveres direkte fra STARK's leverandører til fortovskant. Ved sådanne køb kan STARK Webshop ikke oplyse nøjagtigt leveringstidspunkt. STARK Webshop tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.

Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning. Chaufføren har ikke mulighed for at bære op i lejligheder. Dette er dit ansvar. 

For alle ordrer gælder, at levering som udgangspunkt sker på hverdage indenfor tidsrummet kl. 08.00 - 16.00.

Den endelige fragtpris vil fremgå i forbindelse med bestillingen og inden betaling gennemføres.

Afhentning (”Click and Collect”) 

Du kan ved bestillingen vælge afhentning (Click & Collect), som derefter kan foretages i det ved bestillingen valgte STARK byggemarked. STARK Webshop sender en e-mail og en SMS, til den e-mail adresse og det telefonnummer du har oplyst ved bestilling, når varen er "klar til afhentning", hvorefter STARK Webshop trækker betalingen for købesummen på din konto. Se dog hertil nedenfor under ”Betaling” for så vidt angår specialfremstillede varer.

Ved afhentningen skal du fremvise e-mail- og/eller SMS-bekræftelsen fra STARK Webshop samt gyldig billed-legitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til dig om "klar til afhentning", hvorefter du har fortabt enhver rettighed vedrørende købet.

Nærværende afsnit om ”Afhentning (Click and Collect)” gælder også for erhvervsdrivende.

Betaling

Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.

Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). 

Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra STARK Webshop / meldes klar til afhentning. Ved køb af specialfremstillede varer, kan STARK Webshop trække betalingsbeløbet, allerede når fremstillingen påbegyndes, hvis du forinden har accepteret dette. 

Varer købt i STARK Webshop kan ikke betales via Netbank. 

Gavekort kan ikke benyttes som betalingsmiddel på STARK Webshop, men udelukkende i fysiske STARK forretninger. 

Reklamations- og fortrydelsesret

Reklamationsret

Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i STARK Webshop, foretager STARK Webshop ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige danske købelovgivning:  
  • bytter varen
  • får varen repareret/udbedret,
  • tilbagebetaler købesummen. 
Du kan reklamere over en vare købt i STARK Webshop ved at kontakte STARK Webshop på tlf.: 8252 2222 eller ved at sende en mail på webshop@STARK.dk, sammen med en udskrift af kvitteringen og/eller fakturaen og en beskrivelse af reklamationen. 

Alternativt ved at medbringe varen samt kvittering og/eller faktura i et af STARKs byggemarkeder. Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget, dog senest to år efter købsdatoen, med mindre andet fremgår af loven. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget fejl eller mangel, vil det altid være rettidigt. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen til STARK Webshop. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, refunderer STARK Webshop den af kunden betalte returporto/-fragt, jævnfør nedenfor angående købesummen. STARK Webshop skal betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med STARK Webshops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig. 

Hvis købesummen skal tilbagebetales til kunden, sker dette kontant, hvis kunden returnerer varen i et af STARKs byggemarkeder. Hvis kunden sender varen retur til STARK Webshop, overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har man 14 dages fortrydelsesret, når man handler i STARK Webshop. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved support på tlf: 8252 2222, eller mail: webshop@STARK.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Ekspeditionen går derudover nemmere og hurtigere, hvis du også medsender din ordrebekræftelse. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvor varen skal returneres afhænger af varen. Vi anbefaler derfor, at du kontakter STARK Webshops kundeservice. Du kan dog altid fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt i din lokale STARK. Husk i alle tilfælde at medbringe/medsende kvittering og/eller ordrebekræftelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med STARK.
 

Fejllevering

Hvis STARK Webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til din bestilling, refunderer STARK Webshop portoen/fragten i forbindelse med din returnering af den fremsendte, forkerte vare til STARK Webshop ved at indbetale beløbet til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Hvis du returnerer varen til et af STARKs byggemarkeder, refunderes portoen/fragten kontant til dig.
 

Personoplysninger

STARK Webshop følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af STARKs hjemmeside www.STARK.dk på Internettet, og som kan læses under menupunktet Om STARK, Fortrolighedspolitik.

Du kan til enhver tid rette henvendelse til STARK med henblik på at få oplyst, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du kan også til enhver tid gøre indsigelse mod, at vi behandler dine oplysninger samt anmode om at få berigtiget forkerte oplysninger eller at få slettet de oplysninger, vi har registreret om dig.

Grundet regler omkring bogføring er vi dog nødsaget til at gemme de oplysninger, som du har oplyst under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med bestillingen, idet disse oplysninger knytter sig til ordrer, hvor der jf. lovgivningen om bogføring først må ske sletning efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år.

Force majeure

STARK tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, skal du først og fremmest rette henvendelse til STARK webshop kundeservice (se kontaktoplysninger nedenfor) Hvis det herefter ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på adressen Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du har også mulighed for at indgive din klage online hos Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 
Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Kontaktoplysninger

STARK Webshop kan kontaktes som følger:

Adresse: STARK Webshop, Skanderborgvej 277, 8260 Viby J.
Email: webshop@STARK.dk Tlf. 8252 2222.

STARK er en division i STARK GROUP a/s, Gladsaxe, CVR-nr. 55 82 84 15.

Ikrafttræden

Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 1. juni 2017 og gælder for alle køb i STARK Webshop fra og med nævnte dato.